سفارش طراحی سایت

طراحی سایت - طراحی وب سایت - طراحی سایت تهران - جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، تلاش برای درک مشکل با صحبت با انتخاب های کاربران واقعی و بالقوه، در تقریبا تمام پروژه های فناوری اطلاعات مناسب است. پروژه های آبشار سنتی نیازمند این است که قبل از شروع راه اندازی، یک مشکل به طور کامل درک شود و مستند شود. پروژه های پرانرژی تصریح می کنند که تنها یک "قلم مو" وسیع برای درک مسئله برای شروع کار ضروری است، در حالی که شکاف در دانش به عنوان پیشرفت پروژه پر شده است. اما به طور کلی، هر نوع پروژه، بزرگ یا کوچک، چالاک یا آبشار، نوعی الزامات جمع آوری الزامات را برای آن فراهم می کند.

 

 

 

 

و این یک مشکل است می بینید، همه فعالیت های جمع آوری اطلاعات ناقص هستند. نتیجه نهایی هر مرحله جمع آوری اطلاعات فقط طراحی سایت نیست. آیا من را باور نمی کنی؟ اجازه دهید من را از یک سناریوی معمولی بگیرم

 

 

خواسته مشتری از طراحی سایت را جمع آوری نمایید

 

مشاور ما با یک مشتری در مورد یک اینترانت جدید صحبت می کند. مشتری در حال حاضر یک اینترانت دارد، اما می خواهد یک نام جدید داشته باشد. این به خطراحی سایتی در اصل کار می کند، اما تکنولوژی قدیمی است و مشتری می خواهد برخی از ویژگی های جدید را دوست دارد. در طول چندین روز، مشاور ما مشتری را در مورد تمامی قسمت های سیستم مورد آزمایش قرار می دهد. او یک مشاور طراحی سایت است، بنابراین او موارد زیر را انجام می دهد:

 

سازه های جلسه را در زمینه های موضوع خاص (بررسی سیستم قدیمی، مصاحبه با کاربران، ویژگی های جدید بالقوه و غیره) و با آنها در میان افراد مناسب انجام می شود.

یادداشت ها را از تمام جلسات خود می گیرد.

وقت خود را صرف کار کردن از طریق سیستم می کند، تصورات خود را شکل می دهد.

در پایان مرحله مورد نیاز با توصیه های خود یک گزارش می نویسد.

مشاور ما گزارش را به تیم پروژه خود را که او را درک مشکل، با یک توسعه دهنده کار می کند به تدبیر راه حل، و به عقب نشسته با احساس گلگون به عنوان راه حل ساخته شده است. آنچه که او فراموش کرده جمع آوری اطلاعات مورد نیاز اوست و نتایج آن خیلی خطراحی سایت نیست (آیا هنوز موضوع تکراری را مشاهده می کنید؟). با این حال، تقصیر او نیست. او کار خطراحی سایتی کرد، یا بدترین حالت، به طور متوسط. می بینید، این فقط ماهیت حیوانات است. به همین دلیل است:

فرایند ناقص است

مشاور ما در جلسات متعدد نشست و گفت که با سیستم قدیمی اشتباه است. ذینفعان مختلف او مشکلات مختلفی را نشان دادند. بعضی از آنها در مورد چیزی که مایل به دیدن آن هستند را مورد بحث قرار دادند. برخی حتی تصاویر را جذب کردند. مشاور ما گوش داد، پردازش کرد و یادداشت کرد. بیایید این فعالیت ها را خراب کنیم

 سفارش طراحی سایت

 

 

 

مشتری بر اساس تجارب شخصی خود با سیستم، نیاز خاصی به نیاز دارد. این تجربیات ممکن است نماینده باشند، یا شاید نباشد. این الزام ممکن است معتبر باشد یا شاید نباشد.

مشتری به شرطی که بتواند به مشاور ما اطلاع دهد. آنها ممکن است در این مورد خطراحی سایت باشند، یا ممکن است از مشاوره ای به مربیگری نیاز داشته باشند. بگذارید بگوییم آنها 80 درصد از نسخه مورد نیاز خود را به مشاور ارائه می دهند.

مشاور ما گوش می دهد، مشکل را به همان اندازه که می تواند برطرف کند، درک می کند، و طبیعتا تفسیر خود را بر آنچه که شنیدند قرار می دهد. در حال حاضر احتمالا تا 70٪ از اصل (احتمالا خود منحرف) مورد نیاز است.

70٪ نیاز ما مستند است. من فکر می کنم اکثر ما موافقت می کنیم که یادداشت برداری یک هنر به خودی است، بنابراین نیاز ما به 60 درصد از خود سابق کاهش می یابد. شاید یادداشت های ما روشن نیست، پس از جلسه حساس نیست، یا فقط اشتباه هستند.

بنابراین اکنون وقتی که مشاور ما با تیم توسعه برای بحث در مورد مشکل کنار می آید، متوجه می شویم که در حقیقت آنها در مورد نسخه 60 درصد پایین تر از مشکل اصلی بحث می کنند. بسته به اینکه چه کسی آنها را در ابتدا صحبت کرد، این مشکل ممکن نیست که دقیقا هم باشد. این خطر ذاتی در جمع آوری الزامات است. این بدان معنا نیست که جمع آوری نیازها یک تمرین بی معنی است، اما باید با دقت به آن نزدیک شود.

 

 

ثبت خواسته مشتری از طراحی سایت چیست

 

پس چگونه می توانیم در برابر این عوامل کاهش یابیم، اگر آنها در جمع آوری الزامات اجتناب ناپذیر باشند؟ سؤال خطراحی سایتی بود. نکات زیر را امتحان کنید. آنها مشکل جادویی را حل نخواهند کرد، اما همه آنها به شما کمک می کنند که درصد مورد نیاز اصلی را که شما تا حد امکان ثبت می کنید حفظ کنید.

 

اولا، بپذیرید که شما هرگز 100٪ دقت نمی کنید. آن را در ذهن داشته باشید و همیشه به آن احترام بگذارید.

تا زمانی که احتمالا می توانید در این مرحله صرف کنید، به عنوان بسیاری از افراد صحبت کنید. با افرادی که در طیف وسیعی از نقش ها صحبت می کنند، با آنها صحبت کنید، اما از آنها سؤال کنید. شما شگفت زده خواهید شد که چگونه کارکنان بینش "در طبقه کارگاه" در مورد سوالات "سطح مدیریت" به اصطلاح (و بالعکس) دارند.

بپرس "چرا؟" از آن بپرسید. هرگز پاسخی را در مرحله جمع آوری الزامات بدون در نظر گرفتن «چرا» حداقل پنج بار قبول نکنید. مهم نیست که پروژه، فناوری، شرکت یا مصاحبه شونده - "چرا؟" بهترین سوال است.

جمع آوری نیازمندی ها باید توسط افراد کمی انجام شود. تصور کنید یک مشاور متخصص در انجام هر جلسه در سناریو که در بالا توضیح داده شده است. درصد ما کاهش می یابد. اگر بیش از یک نفر واقعا مورد نیاز است (و اگر می توانید آن را اجتناب کنید)، پس باید فرآیند را به یک فرد هدایت کرد و هماهنگ کرد. برخی از افراد تنها باید کل مشکل خود را در سر دارند.

همیشه یک مجله اختصاصی داشته باشید در جلسات و کارگاه ها، شخص انجام جلسه هرگز نباید یادداشت ها را بنویسد. اگر آنها در حال انجام یک کار خطراحی سایت (نگاه کنید به اولین نقطه)، پس آنها فقط زمان ندارد.

با این حال، بهتر است از تکنیک های "گفتگوی نقشه برداری" برای ثبت جلسات استفاده کنید. اتاق کافی برای رفتن به این موضوع در اینجا وجود ندارد، اما این شامل یک تصمیم گیری مستقل از داستانی و سوالات با استفاده از نمودارها بر روی یک صفحه بزرگ است که همه می توانند آن را ببینند.

خروجی های مورد نیاز جمع آوری به مشتری را به عنوان اغلب ممکن است. همیشه یک کپی از یادداشت های جلسه خام خود را به آنها بدهید. سپس جلسات را با یافته های خود دنبال کنید. اگر شما نیاز دارید که یک گزارش رسمی تهیه کنید، ابتدا در مورد تفکر و پیش نویس کپی های خود با مشتری، از آن استفاده کنید.

گزارش نهایی شما کامل نخواهد بود، بنابراین وقتی شروع به توسعه می شود، با مشتری صحبت کنید. در صورت امکان، راه حلی را برای آن در نظر بگیرید تا نظریه ها و ایده هایتان را بررسی کنید.