نیاز مخاطب در طراحی سایت

تمام مدیران سایت ها می خواهند که طراحی سایت قوی تر و بزرگتری داشته باشند اما به این معنا نیست که مشاغل کوچک نمی توانند در این رقابت شرکت کنند. بر خلاف تصور عموم کسب و کار های کوچک نیز می توانند طراحی وب سایت موثر و تاثیر گذاری داشته باشند و یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد خلاقیت وهمچنین شناخت نیاز مخاطب از طراحی سایت است. در واقع طراحی سایت م یابست معرف شما در فضای آنلاین باشد چرا که کاربران در مرحله اول می خواهند بدانند شما کی هستید و هدایت فعالیت ها به عهده چه کسی است بنابراین باید بر فعالیت خود متمرکز باشید اگر در ساخت سایت این که چه کسی هستید و مدیریت را چه کسی بر عهده دارد مطبی وجود نداشته باشد کاربران حس اعتماد مطلوبی را بر قرار نخواهند کرد و درصد نرخ تبدیل کاهش می یابد. فراموش نکنید که بازدید کنندگان می خواهند که به وب سایت اعتماد کنند بنابراین شما باید به آن ها کمک کنید در انتها علاوه بر نکات ذکر شده یکی از اساسی تر نیاز های مخاطب طراحی سایت کارآمد بودن سایت است.

 

1028

 

شناخت نیاز مخاطب طراحی سایت

  • معرفی روزمه کاری

کاربران می خواهند بدانند رزومه و قدمت کاری تخصص شما چقدر است در واقع یک بی.گرافی کلی از شما و دیجیتال مارکتینگ می خواهند و این موارد می تواند شامل هر گونه جزئیاتی در خصوص طراحی سایت و کسب و کار باشد که شما را از سایر رقیبان متمایز می سازد. در واقع نیازی به نوشتن داستان طولانی ندارید مختصر اما مفید به گونه ای که بازدید کننده را مجاب کنید چرا از وب سایت شما استفاده و یا خرید کند.

  • معرفی خدمات

یکی از اولویت هایی که باید در برنامه کار خود قرار دهید این است که در طراحی صفحه اصلی اطلاعات کلی در خصوص شرکت و خدمات خود ارائه دهید و همچنین پیوند ها و لینک هایی ارائه دهید که کاربر را به سمت محصولات و یا خدمات و همچنین اطلاعات بیشتری از شما هدایت کند. برخی از شرکت هایی که خدمات خاصی ارائه می دهند به دلیل فضای رقابتی نگران معرفی پیشنهادات ویژه و خدمات خود هستند و برخی دیگر تصور می کنند اگر تمام اطلاعات لازم را ارائه دهند کاربران دلیلی برای تماس با آن ها نخواهند داشت و فرصت بازاریابی از دست می رود ولی درواقع کاری که باید انجام دهید رعایت تعادل است. باید اطلاعات مورد نیاز کاربر برای خرید و یا استفاده از خدمات را به طور کامل معرفی کنید چرا که در مواردی دیده شده کاربر به جای اشتیاق به تماس به سمت طراحی سایت رقیب هدایت می شود.

  • ارائه اطلاعات تماس و مکان

یکی از اقداماتی که می تواند حس اعتماد مثبتی در بازدید کننده ایجاد کند دریافت کامل اطلاعات تماس و موقعیت مکانی است در واقع مبهم بودن هر یک از این اطلاعات می تواند حس منفی در کاربر ایجاد کند. نمایش موقعیت مکانی شرکت در طراحی وب سایت شرکتی شاید هیچ گاه مورد بازدید کاربران قرار نگیرد اما باعث می شود خیال مشتری از این که تجارت شما واقعی و قانونی است آسوده شود.

  • معرفی اعتبار

معرفی اعتبار به معنای نمایش نمونه کار ها، لیست مشتریان قبلی، میزان رضایت مشتریان، جواز و افتخارات و همچنین نماد های اعتماد که دریافت کرده اید می باشد. مشتریان جدید می خواهند بدانند با چه کسی در تجارت هستند و مشتریان قبلی چه نظری در مورد شما و حرفه ای بودنتان دارند در واقع تجربه سایر افراد از همکاری با شما چگونه بوده است. اگر مشتریان بزرگ و مطرحی داشته اید حتما در لیست خود نمایش دهید البته اگر اطمینان دارید آن ها شما را تایید می کنند و از کارتان راضی هستند همین امر می تواند تبلیغات خوبی برای تجارت شما باشد چرا که بازدید کنندگان به مشتریان بزرگ اهمیت بیشتری می دهند. علاوه بر این امروزه حضور در شبکه های اجتماعی اهمیت جدی دارد.

  • ناوبری طراحی سایت

سهولت استفاده از نوار ناوبری اهمیت ویژه ای دارد اگر کاربران نتوانند به خوبی آن را پیدا کنند و از ناوبری استفاده کنند در واقع نمی توانند به سایر صفحات ساخت سایت هدایت شوند و نرخ فروش کاهش می یابد. طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن باید واضح، تمیز و آسان برای جابه جایی در صفحات باشد به این ترتیب با آنالیز می توانید به خوبی متوجه شوید کاربران بیشتر از چه صفحه هایی بازدید می کنند همچنین وجود نوار جستجو نه تنها به کاربر برای پیدا کردن مطالب مورد نظر کمک می کند بلکه باعث می شود متوجه شوید کاربران بیشتر به دنبال چه چیزی هستند و یا چه مواردی در طراحی وب سایت شما مبهم است.

  • هدایت مشتریان

مراحل سفارش محصول و یا خدماتتان را قدم به قدم به مشریان توضیح دهید علاوه بر این یکی از متداول ترین مواردی که کاربران می خواهند بدانند این است که نحوه ارسال و تحویل کالا چگونه است و هزینه های ارسال چقدر است و نکته مهم تر این که کاربران می خواهند بدانند برخورد شما با شکایت و ها و مرجوع کالا چگونه است و چه تضمینی برای بازگشت پول وجود دارد.