نکاتی برای بهبود وضعیت طراحی سایت

بدیهی است که گوگل طراحی سایت هایی را دوست دارد که از هر نظر عالی و کاربر پسند باشد. پس اگر می خواهید طراحی وب سایت شما بهترین جایگاه را در موتور های جستجو داشته باشد می بایست اصول و استاندارد های گوگل را به درستی رعایت کنید. اگر چه همواره گوگل برای جلوگیری از دور زدن قوانین و همچنین همگام بودن با خواسته های کاربران استاندارد های خود را به روز رسانی می کند. در این 7فاکتور مهم در سئو سایت و بهینه سازی سایت را معرفی می کنیم که با رعایت آن ها بیش از نیمی از مسیر را طی کرده اید چرا که اصول و قواعد اصلی و پایه فراتر از این نخواهد بود و می توانید بهترین جایگاه را از آن وب سایت خود کنید.

 

003 design

 

چه نکاتی را برای بهبود رتبه طراحی سایت رعایت کنیم؟

 

  • بهینه سازی طراحی سایت برای موبایل

در حال حاضر بیش از 52 درصد از ترفیک وب سایت ها از طرف کاربران موبایلی است که در برخی از کشور ها این آمار فراتر از این مقدار است. به این ترتیب گوگل طراحی سایت واکنش گرا را از ارکان حیاتی برای طراحی سایت معرفی کرد که طراحی سایت واکنشگرا به این معناست که صفحات طراحی سایت شما نمایش یکسانی در دسکتاپ، گوشی های موبایل و سایر دستگاه ها داشته باشد. که به این ترتیب نسخه موبایل طراحی سایت نقش موثری را در سئو سایت و رتبه بندی سایت در لیست نتایج گوگل را به خود اختصاص داد. طراحی سایت ریسپانسیو چندین مزیت دارد که از دیدگاه گوگل مهم ترین مزیت این است که هیچ ریدایرکتی انجام نمی شود و مستقیما صفحه این مخصوص کاربران موبایل ارائه می شود. و از نظر طراحان و توسعه دهندگان سایت و همچنین مدیران سایت ها به این معناست که از مجموعه ای از کد های HTML استفاده می کنید که ساخت سایت و حفاظت و پشتیبانی از سایت را آسان تر می کند. پس  از آن که گوگل طراحی سایت ریسپانسیو را از ارکان اصلی معرفی کرد عملا سایر سایت ها بازدید کنندگان خود را از دست دادند با این که گوگل وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند را جریمه نمی مند اما در رتبه بندی جایگاه برتر گوگل را ندارند و این که بازدید کنندگان خود را از دست می  دهند که همین امر موجب افت رتبه می شود. طراحی سایت ریسپانسیو از سال 2018 مورد توجه گوگل قرار گرفت.

  • در نظر گرفتن AMP برای ارائه محتوا در تبلیغات طراحی سایت

AMP نوعی از کد نویسی HTML می باشد که به صورت استاتیک صفحاتی ایجاد می کند به این ترتیب سرعت لود بالاتری دارند و اما تغییری نیز نمی توان در آن ها ایجاد کرد. در یک جمع بندی سریع و کلی می توانیم بگوییم AMP موجب می شود صفحات سایت برای کاربران موبایلی با سرعت زیادی بارگذاری شود و علاوه بر این خزنده های گوگل بدون این که نیز به انتظار برای پاسخ دهی سرور شما داشته باشند می توانند صفحات سایت را جستجو کنند و یک نسخه از آن ذخیره کنند. البته از آن جایی که ایجاد صفحات جدید دارد و همچنین این نسخه ها می بایست نگهداری شوند باید به این مسئله توجه کرد که آیا سایت شما نیاز به AMP دارد یا خیر. که اگر جواب بله باشد تاثیرات مثبت زیادی را مشاهده خواهید کرد. اما اگر نیاز به AMP ندارید می توانید از آن صرف نظر کنید. هدف کلی AMP سرعت بخشیدن به بارگذاری سایت و خصوصا نسخه های موبایلی است. به این وجود AMP در حال تبدیل یک استاندار جدید است که موجب تکامل وب سایت ها می شود البته هنوز هم نمی توان با اطمینان کامل در این خصوص نظر داد و صد در صد AMP به یک استاندارد تبدیل می شود اما چیزی که بدیهی است این است که سرعت سایت همواره مورد توجه بوده و از ارکان اصلی وب سایت به شمار می رود. AMP از سال 2016 مورد توجه گوگل قرار گرفت.

  • عملکرد خزنده های گوگل بر طراحی سایت

برای این که بتوانید بهترین سایت را طراحی کنید باید از نحوه عملکرد خزنده های گوگل آگاه باشید این که چه مطالب و چه قالب هایی را آسان تر مشاهده می کنند و سیستم و ابزاری را محبوب تر می دانند. گرچه گوگل همواره می خواهد سایت را برای کاربران بهینه سازی کنید اما اگر خزنده های گوگل نتوانند به راحتی به روی صفحات شما بخزند و مطالب را بخوانند تلاشتان بی فایده خواهد بود. علاوه بر این باید بدانید خزنده ها گوگل چه فاکتور هایی را دوست ندارند برای مثال وجود محتوای پنهان از ناخوشایند ترین المان های برای خزنده های گوگل است پس از همواره از ارائه محتوای پنهان خودداری کنید همچنین محتوا و صفحات سایت باید در تمامی دستگاه ها نمایش یکسان داشته باشد اگر صفحه ای سایت در دسکتاپ و موبایل مطالب گوناگونی نمایش دهد موجب افت رتبه طراحی سایت شما از طرف گوگل خواهد شد.