معرفی نرخ پرش در طراحی سایت

نرخ پرش یا Bounce Rate را می توان درصدی از افراد در طراحی سایت  معرفی کرد که به یک صفحه از طراحی سایت شما می رسند ولی به سرعت از آن خارج می شوند در واقع کاربر با ورود به یکی از صفحات طراحی سایت شما در آن ماندگار نمی شود و به سرعت آن را ترک می کند نرخ پرش با نرخ خروج نیز تفاوت دارد نرخ خروج به درصد افرادی گفته می شود که با رسیدن به یک صفحه ی خاص از طراحی سایت شما خارج می شود ولی این به معنای آن نیست که آن صفحه تنها صفحه ای است که آن کاربر مشاهده کرده است یا اینکه انتظارات وی برآورده نشده است

 

مقایسه ی نرخ پرش و نرخ خروج در طراحی سایت

معمولا یکی از راه ها برای اندازه گیری میزان موفقیت در طراحی سایت اندازه گیری نرخ پرش و نرخ خروج در همان صفحه ای است که از کاربر خواسته شده تا اقدام به پر کردن فرم بکند بالا بودن نرخ پرش در این صفحات نوعی هشدار در طراحی سایت محسوب می شود و بیان کننده ی این است که تاثیر گذاری طراحی سایت شما یا حتی محتوا برای جلب کاربر اثر گذار نبوده است اما اگر نرخ خروج بالا باشد یعنی این آخرین صفحه در زنجیره ی بازدید ها برای کاربر بوده است و نشان می دهد که احتمالا افراد آنچه می خواستند از طراحی سایت به دست آورده اند

 

1212 web

 

مزایای دانستن نرخ پرش در طراحی سایت

  1. با دانستن نرخ پرش می توانید صفحات نامطلوب را بهبود ببخشید
  2. متوجه ی نیاز به باز طراحی سایت خواهید شد
  3. می توانید به این نکته پی ببرید که کدام صفحه برای مخاطبانتان جذاب تر بوده است
  4. می توانید بفهمید کدام کلمات کلیدی درطراحی سایت شما نقشی مهمی نداشته است

 

عوامل موثر در نرخ پرش

  • ایجاد محتوای مناسب در طراحی سایت

نقش محتوای خوب در طراحی سایت این است که نرخ پرش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد چرا که کاربر از خواندن محتوای مفید لذت می برد و زمان ماندگاری او در طراحی سایت افزایش می یابد

  • جدی گرفتن سرعت بارگزاری مطالب در طراحی سایت

یکی دیگر از راه های کاهش نرخ پرش در طراحی وب سایت این است که سرعت لود شدن صفحات بالا باشد تا کاربر زمان زیادی را منتظر لود شدن صفحات نماند در این حالت نرخ پرش کم می شود

  • کمک گرفتن از لینک های داخلی در طراحی سایت

وقتی که از لینک های داخلی در طراحی سایت خود استفاده می کنید اگر کاربر به موضوعی برخورد کند که جواب آن را نداند می تواند با مراجعه به آن لینک اطلاعات خود را تکمیل کند و این نرخ پرش را تا حد زیادی کاهش خواهد داد

  • ارتباط محتوای طراحی سایت با کلمات کلیدی

کاربرانی که وارد طراحی سایت شما شده اند انتظار دارند محتوای مرتبط با آنچه جستجو کرده اند مشاهده کنند در غیر این صورت تاثیر منفی زیادی بر آنان گذاشته می شود و آنها هیچ گاه به سایت شما باز نخواهند گشت

  • ظاهر و ساختار در طراحی سایت

اهمیت گرافیک در طراحی سایت بسیار زیاد است اگر محتوای شما بسیار جذاب و خواندنی باشد ولی ظاهر طراحی سایت شما جذاب نباشد کاربر آن را ترک خواهد کرد و در این صورت نرخ پرش بالا خواهد رفت

  • ریسپانسیو بودن

امروزه یکی از مهمترین و اصلی ترین راه های گشت و گذار در اینترنت استفاده از موبایل و تلفن همراه است طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که به راحتی در تلفن های همراه به نمایش در آید و این یعنی طراحی سایت واکنش گرا که باعث کاهش قابل توجه نرخ پرش می شود

 

company web 1

 

تفاوت نرخ پرش با نرخ خروج در چیست ؟

در نرخ خروج در طراحی سایت خواسته ی کاربر محقق شده و او به هدفش رسیده است اما نرخ پرش بیانگر این مرد است که کاربر به دلیل نرسیدن به آنچه به دنبالش آمده بود طراحی وب سایت را ترک کرده است

دانستن میزان نرخ پرش چه کمکی به مدیران سایت ها خواهد کرد ؟

  1. اصلاح صفحات نامطلوب
  2. درک نیاز به باز طراحی
  3. شناسایی صفحات جذاب برای کاربر
  4. شناسایی کلمات کلیدی بدون فایده

عوامل موثر در Bounce Rate در طراحی سایت چیست ؟

  • ایجاد محتوای مناسب
  • جدی گرفتن سرعت در طراحی سایت
  • اهمیت استفاده از لینک های داخلی
  • مرتبط بودن محتوا با کلمات کلیدی
  • توجه به ظاهر و ساختار در طراحی سایت
  • ریسپانسیو بودن