نکات طراحی سایت فروشگاهی

اگر مقاله ی شماره ی اول ما را در مورد طراحی سایت فروشگاهی مطالعه کرده باشید احتمالا به مواردی که در زمینه ی چگونگی افزایش نرخ تبدیل اشاره کرده ایم برخورد کرده اید یادآور می شویم که در طراحی سایت فروشگاهی چیزی که بر زیبایی اولویت دارد کارایی بالای سایت است و این کارایی بالا در ازای توجه به موارد ریز و بسیار مهم در طراحی سایت ایجاد می شود که در مقاله ی گذشته به تعدادی از آنها اشاره کردیم اکنون در این مقاله به ادامه نکات مقاله ی شماره ی اول طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم

 

124 web design

 

نکات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از:

 

قبل ازهر تغییردر طراحی سایت از خود سوال بپرسید

قبل از پیاده سازی هر روش جدید در طراحی سایت فروشگاهی لازم است از خود بپرسید که آیا این تغییر لازم است یا خیر طراحی سایت فروشگاهی با جلوه های زیاد اما با کارایی کم اصلا به درد مخاطبان شما نخواهد خورد علت مراجعه ی مردم به طراحی سایت فروشگاهی اطلاع یافتن از قیمت ها و گرفتن اطلاعات در مورد کالاست سعی کنید این اطلاعات را خیلی سریع در اختیارشان قرار دهید

توجه به بهینه سازی در طراحی سایت

سئو و بهینه سازی از جمله مسائل مهم در طراحی سایت است که متاسفانه در برخی از سایت های فروشگاهی نادیده گرفته می شود لازم است به این نکته توجه کنید که اثر بخشی تبلغات پولی نیز بدون سئو زیاد نخواهد بود یکی از راه های موثر در سئو نیز استفاده از تگ های H1 و  H2 و ... در طراحی سایت است به خاطر داشته باشید که این تگ ها را در هر صفحه به صوت جداگانه تعریف کنید

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در طراحی سایت یکی از روش های موثر سئو و راه خوبی برای معرفی کسب و کار شما به افراد است برای قرار دادن لینک ها در شبکه های اجتماعی لازم است به این نکته توجه کنید که آن ها نباید فضای زیادی را اشغال کنند علاوه بر این اگر لینک ها خیلی دور از دید کاربر گذاشته شود کارایی خود را از دست خواهند داد

طراحی خلوت و به دور از شلوغی در صفحه ی اول

یکی از اساسی ترین ویژگی ها در طراحی سایت های فروشگاهی نظم و مرتب بودن آن است باید برای هر محصول فضایی اختصاص بدهید که به راحتی بتوانید قیمت و اطلاعات مورد نظر کاربر را در آن درج کنید در این حالت اضافه کردن بخشی به عنوان محصولات مرتبط می تواند یک شیوه موثر برای هدایت کاربر به سمت محصولات مشابه است

با استفاده از ویژگی های بصری گوناگونی محصولات را نمایش دهید

در طراحی سایت فروشگاهی برخی محصولات از تنوع رنگ واندازه برخوردارند مثلا در مورد پوشاک این مورد بسیار صادق است اگر محصولی از نظر رنگ و اندازه متنوع است حتما آنها را در طراحی سایت نمایش دهید علاوه بر این اگر محصولی با تغییر رنگ یا سایز از لحاظ قیمت متفاوت می شود حتما آن را به اطلاع کاربر برسانید

عواملی که باعث پرت شدن حواس کاربر می شود حذف کنید

برای نهایی کردن خرید یک مسیر واضح و بدون عوامل گیج کننده در اختیار کاربر قرار دهد به این نکته توجه داشته باشید که هرچه محتوای بیشتری در صفحه خرید قرار دهید نتیجه ی نهایی ضعیف تر خواهد شد طراحی صفحات شما باید به گونه ای باشد که مشتری هر لحظه بداند کجای طراحی سایت قرار دارد و چه اقدامی انجام می شود

برقراری راحت تماس از طریق طراحی سایت

در طراحی سایت فروشگاهی لازم است آپشن هایی برای افرادی که کمی وسواس دارند در نظر بگیرید یکی از بهترین راه ها ارائه ی شماره ی تماس است که می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد داشتن شماره تماس مشخص و پاسخگو بودن در طراحی وب سایت شما را به عنوان یک فرد حرفه ای معرفی خواهد کرد و اعتماد کاربران جلب می شود

 

design 003

 

چرا کارایی در طراحی سایت فروشگاهی بیشتر از زیبایی اهمیت دارد ؟

درست است که در طراحی سایت زیبایی حرف اول را می زند اما کارایی در طراحی چنین سایت هایی اهمیت بیشتری دارد چرا که مشتری می توان به وسیله ی کارایی بیشتر به اهداف خود نزدیک تر شود

رعایت چه نکاتی در طراحی سایت فروشگاهی به بهبود عملکرد سایت کمک خواهد کرد ؟

  • توجه به بهینه سازی و سئو
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • طراحی خلوت و به دور از شلوغی
  • استفاده از ویژگی های بصری جذاب
  • حذف عواملی که حواس بیننده را پرت می کند

اهمیت بهینه سازی و سئو در طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟

سئو سایت و بهینه سازی موجب بهتر دیده شدن آن توسط کاربران می شود و این به افزایش سودآوری و کسب نرخ تبدیل بیشتر کمک خواهد کرد