عناصر کلیدی در طراحی سایت سازمانی

امروزه بسیاری از سازمان ها و نهاد ها اقدام به طراحی سایت می کنند طراحی سایت سازمانی از آن جهت اهمیت دارد که باعث سرعت بخشیدن در ارائه ی خدمات به افراد می شود طراحی سایت سازمانی با ارائه ی اخبار و اطلاعیه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی به افراد ایفا می کنند علاوه بر این با طراحی سایت سازمانی می توان بسیاری از امور را به صورت مجازی اداره کرد و با این کار از مراجعه ی بی جهت به سازمان هم جلوگیری می شود طراحی سایت سازمانی به روند رشد و بهبود عملکرد سازمان ها کمک خواهد کرد علاوه بر این با تقسیم آن به دو بخش کاربران عمومی و کارکنان سایت می توان به انجام فعالیت های افراد سرعت بیشتری بخشید.

 

مزیت های طراحی سایت سازمانی

  1. سرعت بخشیدن به انجام کارها : طراحی سایت سازمانی با جلوگیری از رفت و آمد های اضافی به سازمان و صرفه جویی در زمان کاربران، باعث سرعت بخشیدن به کارها می شود و این قابلیت وجود دارد که افراد 24 ساعته بتوانند به آن رجوع کنند.
  2. کاهش مراجعات : طراحی سایت علاوه بر کاهش مراجعات غیر ضروری باعث حل بسیاری از مشکلات و سوالات آن ها خواهد شد و در کاهش مراجعات غیر ضروری موثر خواهد بود.
  3. رضایت کاربران : با طراحی سایت می توان خدمات بهتری به مشتری ارائه داد و این در جلب نظر کاربران موثر است و کمک می کند تا خدمات رسانی به بهترین شیوه ای ممکن انجام شود.

 

1028

 

عناصر اصلی در طراحی سایت سازمانی

طراحی بصری مناسب : در طراحی سایت سازمانی باید با توجه به رنگ لوگو و روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت اقدام به استفاده از تم های مناسب نمود تا اثر گذاری مناسبی بر کاربر داشته باشد.

توجه به کیفیت محتوا در طراحی سایت : بعد از طراحی سایت مهم ترین عامل تولید محتوای دسته اول در طراحی سایت است قرار دادن محتوای مرتبط با حوضه ی کاری یک استراتژی مناسب برای افزایش ترافیک در طراحی سایت و جذب کاربر محسوب می شود.

توجه به مسیر یابی مناسب در طراحی سایت : مسیر یابی مناسب در طراحی سایت برای کاربران یکی از عوامل مناسب در بهبود تجربه ی کاربری محسوب می شود کاربران باید قادر باشند به راحتی به آنچه می خواهند دسترسی داشته باشند معمولا قرار دادن نوارهای مسیر یابی در سمت چپ صفحه یا بالای آن کمک زیادی به هدایت کاربر خواهد کرد.

استفاده از دکمه هایCall to Action  در طراحی سایت : این دکمه ها کمک می کند تا کاربران به سمت اهداف شما هدایت شوند و با کلمات جذابی که به کار می برید شما را به اهداف خود برسانند در بکارگیری این دکمه ها یک بررسی کامل لازم است تا بفهمید کدام کلمه ها برای کاربر از جذابیت بالایی برخوردار است.

طراحی سایت واکنشگرا : طراحی سایت به صورت موبایل فرندلی برای سایت های سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است طراحی سایت به گونه ای باشد که به خوبی در تلفن های همراه و نمایش داده شود این مورد از نظر گوگل نیز اهمیت دارد و باعث گرفتن رتبه های بهتراز موتورهای جستجو در طراحی سایت خواهد شد.

توجه به سئو سایت و بهینه سازی طراحی سایت سازمانی : موتورهای جستجو تمام سایت ها را بر اساس کارهای انجام شده برای سئو سایت و بهینه سازی رتبه بندی می کنند حتی اگر بهترین سایت دنیا را با بهترین تم و رنگ طراحی کنید باز هم لازم است نسب به سئو و بهینه سازی آن دقت کنید تا سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالا بیاید و به خوبی دیده شود.

کسب اعتبار سازمانی : طراحی سایت سازمانی با جلب اعتماد کاربران می تواند یک منبع معتبر برای دریافت اخبار و اطلاعیه ها باشد طراحی صفحات باید متناسب با موضوعات سایت باشد و در هرصفحه کاربران بتوانند با لینک دهی در طراحی وب سایت به صفحه اول و اطلاعات تماس دسترسی داشته باشند.

 

970

 

اهمیت طراحی سایت سازمانی برای چیست ؟

طراحی سایت سازمانی موفق با جذب مردم و انجام بسیاری از امور از راه دور به کاهش مراجعات حضوری و افزایش رضایت کاربران کمک خواهد کرد.

طراحی سایت سازمانی چه مزیت هایی دارد ؟

  • سرعت بخشیدن به انجام امور
  • کاهش مراجعات غیر ضروری
  • رضایت ارباب رجوع از سازمان

عناصر اصلی در طراحی سایت سازمانی شامل چه مواردی ست ؟

  • طراحی بصری مناسب
  • توجه به کیفیت محتوا در طراحی سایت
  • مسیریابی آسان
  • وجود دکمه های Call to Action
  • طراحی سایت واکنش گرا
  • توجه به سئو و بهینه سازی
  • کسب اعتبار سازمانی