همه چیز درباره نرخ پرش در طراحی سایت

نرخ پرش یکی از معیار های تقریبا ناشناخته ی طراحی سایت برای وبمستر ها در رتبه بندی گوگل است در واقع درصد زمانی که برای بازدید از یک صفحه سپری می شود به صورت نرخ پرش معرفی می شود در تعرف دقیق تر می توان نرخ پرش را به صورت درصد بازدید های که طی آن کاربر پس از ورود به صفحه بلافاصله آن را ترک می کند نیز تعریف کرد و در این تعریف پرش به معنی خروج  کامل بازدید کنندگان از طراحی سایت شماست.

 

عوامل موثر در نرخ پرش به شرح زیر می باشد:

  • سرعت لودینگ کم : طراحی وب سایت هایی که سرعت پایینی دارند معمولا نرخ پرش بالایی تجربه می کنند.
  • طراحی سایت شما : سایت هایی که گشتن در انها سخت و گمراه کننده است یا ظاهری ساده دارند معمولا نرخ پرش بالایی را نسبت به طراحی سایت های جدید که کار کردن با انها ساده است، تجربه می کنند.
  • پیام رسانی شفاف : یکی از موضوعاتی که معمولا توجه زیادی به آن نمی شود شفافیت پیغامی ست که می خواهید به گوش مخاطب برسانید به خاطر داشته باشید کاربر پر مشغله امروز اگربه سادگی به مطالب مورد نیازش دسترسی پیدا نکند خیلی سریع طراحی سایت شما را ترک کرده و به سراغ منابع دیگر خواهد رفت.

 

 

نرخ پرش معمولا به چه میزان ست ؟

یک قاعده ی کلی در این زمینه وجود دارد که طبق ان نرخ پرش نباید بالا تراز 40 درصد قرار بگیرد نرخ پرش بالا تر از 65 درصد نشان می دهد که نیاز به بهینه سازی فوری در طراحی سایت خود دارید نرخ های پرش بالاتر از 90 درصد یا کمتر از 20 درصد معمولا مربوط به مشکلات کد نویسی و نظارت است. اصول تست و بازخورد طراحی سایت که از جمله جدید ترین و بروز ترین مقالات وب سایت ایده سافت می باشد را نیز مطالعه نمایید.

 

چگونه نرخ پرش طراحی سایت خود را بهینه کنیم ؟

حال که تا حدودی با نرخ پرش آشنا شدیم بهتراست به راه هایی اشاره کنیم که به وسیله آن می توان نرخ پرش را کاهش داد لازم به ذکر این نکته است که هر چه بازدید کنندگان آسان تر به سایت شما دسترسی داشته باشند نرخ پرش طراحی سایت تهران شما کمترمی شود.

1-طراحی سایت ساده : طراحی ناوبری واضح یک سایت باعث می شود کاربربه سادگی به سمت انچه مورد نیازش است هدایت شود راهنمای ناوبری در هر طراحی سایت به مشتری های گمراه کمک می کند تا به اسانی و بدون زحمت خرید کنند.

2- استفاده از صفحه اصلی برای انتقال مشتری ها : صفحه اصلی طراحی سایت شما باید به مردم بگوید که به کجا باید بروند و اصلا برای چه ایجا هستند صفحه ی اول باید معرف کار شما و اینکه ان را برای چه کسانی انجام می دهید باشد.

3-قرار دادن کلید های دعوت به ارتباط با ما در تمامی صفحات : تمام بازدید کنندگان از طریق صفحه اصلی به شرکت طراحی سایت شما وارد نشده اند پس بهتر است کلید های ارتباط با ما و تماس با ما را در تمامی صفحات جایگذاری کنید تا باعث کوتاه شدن زمان و رفع زحمت از دوش مشتری شوید و نرخ پرش را کاهش دهید.