روانشناسی رنگ در طراحی سایت

 

طراحی سایت  طراحی وب سایت  طراحی سایت تهران  شرکت طراحی سایت

یکی از موثرترین روش ها برای کسب نتیجه مطلوب وطبق خواسته ما در طراحی سایت استفاده از رنگ مناسب با زمینه کاری ، محتوا ومطالب است ما اگر بخواهیم  نسبت به واکنش افراد در بازدید از سایت ها وعکس العمل  آن ها از ترکیب رنگ های به کار گرفته شده در طراحی سایت اطلاعاتی کسب کنیم باید در این زمینه تحقیقاتی انجام دهیم یا اطلاعاتی نسبت به استفاده هر رنگ بدست بیاوریم. در این مقاله یک سری اطلاعات لازم در مورد روانشناسی رنگ های مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم.

براساس تحقیق به عمل آمده متوجه این موضوع  شده اند که فقط 90 ثانیه زمان می برد تا نظر یک مشتری نسبت به خرید یک محصول شکل بگیرد و بیشترین عامل تاثیر گزار در شکل گیری این تصمیم رنگ محصول است. با توجه به این موضوع که تصمیم گیری ها بیشتر براساس وتحت تاثیر رنگ بندی محصولات است در طراحی سایت پرداختن و داشتن شناخت از رنگ ها یکی از موضوعات اساسی است.

 

 

استفاده از رنگ آبی در طراحی سایت

یکی از رنگ ها ی محبوب بین خانم ها و آقایون رنگ آبی است که باعث ایجاد آرامش وحس امنیت به مخاطب می گردد. البته استفاده از رنگ آبی در طراحی سایت غذایی موثر نیست چرا که این رنگ باعث کاهش اشتها می شود وکاربرد رنگ قرمز در طراحی سایت غذایی مناسب تر است.

 

 

استفاده از رنگ زرد رد طراحی سایت

استفاده از رنگ زرد باعث ایجاد حس خوشحالی وسرزندگی می شود این رنگ هیجانات مغز را تحریک می کند البته برخی استفاده از رنگ زرد را باعث ایجاد حس اضطراب در طراحی سایت می دانند.

 

استفاده از رنگ سبز در طراحی سایت

براساس نظر روانشناسان استفاده از رنگ سبز ایجاد حس خلاقیت در طراحی سایت را القا می کند. در کل رنگ سبز نماینگر طبیعت و پاکی و سلامت است. پیدا کردن لغات کلیدی سایت که از مقالات مهم در وب سایت ایده سافت می باشد را نیز مطالعه نمایید.

 

استفاده از رنگ سیاه در طراحی سایت

رنگ سیاه همیشه منظر تاریکی و غالب ناراحتی بوده است ولی به کار گیری آن در طراحی سایت و ترکیب رنگی باعث ایجاد ظرافت تجمل و قدرت می کند سیاه به نظر براق و تمیز می آید و مردم بیشتر آنرا مختص به برندها و قدمت واستواری در طراحی سایت می دانند.